Sunday, October 23, 2011

Raju 8

Hüppehooajavälisel ajal tuleb ikka aeg-ajalt selline hibernation tunne peale. Sellepärast on eriti hea, kui toimub elulahedaid üritusi nagu Raju 8, mis talveunest üles äratavad.

Seekord oli jälle palju tegemist, sain olla nii puuri- kui punktikohtunik, ja lisaks kontrollida enne puuri minekut võistlejate varustust, milleks ma erilist soovi olin avaldanud. Seekord polnud kellelgi vaseliiniga probleeme, küll aga olid mõned jalakaitsmed teipimata jäetud ja mõned hambakaitsmed maha unustatud.

Kuna ma olen aastast aastasse virisenud, et kohtunike särgid on väga šovinistlikult kõik meeste lõikega, siis seekord oli Ott teinud ka ühe naiste särgi. Ma ei tea, millise naise järgi see tehtud oli, aga kindlasti mitte Tavalise Eesti Naise järgi, sest särk oli mulle lühike, kuid see-eest umbes poole laiem kui tarvis. Esitasin kohapeal disclaimeri, et mina pole süüdi, kui mõni fighter saab nokki löödud sellepärast, et kohtunikul on naba paljas.

Puuris käitusid mulle sattunud võistlejad seekord väga viisakalt, keelatud tehnikaid ei kasutanud (peale paari puurist krabamise) ja lukkude peale patsutasid täiesti arusaadavalt, niiet ei pidanud ära ootama, kuni käsi pooleks läheb.

Puurikohtuniku töö kõige raskem osa minu arust on pöörata tähelepanu ainult sellele, mis on kohtunikule oluline, mitte näiteks kohutavalt sitale jitsile või lahedale paremhaagile. Ma ikka kipun tiba emotsionaalseks muutuma aeg-ajalt, aga eks ma tegelen sellega:)

Punktikohtuniku vaatevinklist näeb üks matš välja umbes selline:

Kõige dramaatilisemad tundusid Helini ja Jassi matšid.

Helinile ma õnneks punkte panema ei pidanud, mistõttu ma hoopis hüppasin üles-alla ja karjusin: Löö kõvemini! Löö kõvemini! Vallo ei julgenud üldse seda matši vaadata ja uuris aeg-ajalt kõrvalistujatelt, et mis nüüd parajasti juhtus. Helin oli enne Raju kõvasti kaalu võtnud, mistõttu pärast õnnesoove pool konversatsioonist puudutas matši käiku ja pool erinevaid maitsvaid roogasid, mida nüüd kohe sööma peaks hakkama:)

Aga Jassi fighti ma pidin hindama ja vaatasin siis hindava pilguga, kuidas Jass sai lihtsalt rämedalt lõuksi vastase käest. Selles osas on B-klassi profimatš ikka palju hullem kui C-klassi matš - kui ikka maas võib näkku lüüa, siis võib asi väga käest ära minna. Aga kolmandas roundis äkki juhtus nii, et vastane korraks kaotas valvsuse ja Jass sai talle backi, ja kohe nii korralikult, et ma juba enne RNC-d alustasin võitja märkimist hindamislehele:) Seega jiu-jitsu jälle päästis päeva ja Jassi nurgas olnud Priit pääses südamerabandusest, aga ega palju puudu ei jäänud.

Ja päeva moment of revelation: vaatasin parajasti, kuidas kaks meest puuris täiega üksteist peksavad, ja mõtlesin, et ma küll ei tea, mis krdi pärast peaks üldse kellelegi selline asi meeldima - aga no mulle ikka hirmsasti meeldib. Ilmselt ma olen ebanormaalne. Ma ei teagi, mis selle infoga nüüd peale hakata - peale selle, et äkki Universum võtab teadmiseks ja saadab mulle edaspidises elus kõvasti kaklemist. Aitäh.

Pärast Raju läksime kõik koos ööklubisse Tallinn, kus me lihtsalt jõime rämedalt viina koguaeg. Mäletan ka mingit rummi ja mohhiitosid, aga põhiliselt oli seal Vallo, kellel oli kuidagi pidevalt mingi viinapudel, kust ta lahkelt shotte välja jagas.

Öö jätkudes suutsin mingil hetkel pildistada Jassi (lihtsalt liiga nunnu värvigamma oli tal näos näha) ja postitada selle kohe Facebooki. Õnneks Jass ei pahandanud, aga see paneb natuke mõtlema, mida kõike võib edaspidi järsku minu Facebooki ilmuda, kui mul on ühes käes viinaklaas ja teises HTC.

Pühapäeva hommik algas sellega, et Helin seisis keset tuba ja teatas: Ma tahan nüüd süüa!
Kui keegi selle peale väga ei liigutanud, siis Helin jätkas tiba nõudlikuma häälega: Tahan NÜÜD SÜÜA!!!
Ega polndki muud, kui pidime kõik üles tõusma ja hommikust sööma minema. Keset hommikusööki ilmus kuskilt välja Vallo, kellel oli plaan magama minna. Good luck hotelliteenistujatele Vallo check-outi ajal voodist välja ajamisega.

Kokkuvõttev recap:
Raju 8.
Sitaks lahe oli.