Monday, June 08, 2009

Tuuker vs IT

Niisiis,
rubriik Tuuker vs Elekter pole viimasel ajal uusi sissekandeid saanud, sest punkris kõik töötab ja remontida pole vaja olnd, ja keegi teine kah oma elektrisüsteemide kallale pole mind lasknud.

Selle asemel olen nüüd tegelenud teemaga tuuker vs IT.

IT osas on minu teadmised põhimõtteliselt suht nigelad. IT-alaseid arutelusid ma tavaliselt toetan väljenditega a la "aga mina usun Marti!" vms sügavamõttelist.

Niisiis, kõigepealt mul oli vaja kaablit, millega ühendada arvuti ja telekas. Läksin poodi lootusega, et seal on müügil kaabel kirjaga "arvuti ja teleka vaheline kaabel". Muidugi oli seal hoopis 50 erinevat kaablit, millest ühelgi vastavat kirja peal ei olnud. Selle peale tuuker ütles möh?? ja läks müüja käest küsima. Müüja ja tuukri vahel arenes umbes järgmine diskussioon:
Müüja: Aga kas arvutil S-video on?
Tuuker: Möh??
Müüja: Või on äkki VGA kaablit vaja?
Tuuker: Möh?!?
Müüja: ...
Tuuker: Aga arvutis on näe selline auk! Selle juhtme ots läheb küll sinna sisse!
Müüja: OK, kõige targem vist oleks võtta see VGA kaabel...

Kodus asja lähemalt uurides sain selgeks, et näiteks minu arvutil S-video väljundit ei ole. Loogikale tugineva deduktsiooni teel tuvastasin ka eseme, mida nimetatakse VGA kaabliks. Paraku see ei olnud mitte see asi, mille ma poest olin ostnud (müüja kättemaks??). Aga nüüd ma vähemasti tean, mida vaja on.

Paar lahtist probleemi on on veel selle teema juures, näiteks:
* Kuidas saada hulk PowerPointi slaide DVD peale?
* Kuidas saada ühest suurest videost mitu väikest videot?

Update jooksvalt.