Sunday, November 09, 2008

Rubriigist Tuuker vs elekter

Nädalavahetuse eesmärgiks oli punkrisse üles panna 4 lampi ja 1 peegel. Augupuurimise töö tarbeks kutsusin kohale isa ja tema elektridrelli.

Laupäevane päev algas avastusega, et keegi on mu auto numbrid piistu pannud. Läksin kirjutasin politseisse avalduse, a ma nüüd ei teagi, mis ma sellele pollarile ütlen, kes mind äkist ilma numbriteta auto rooli tagant kätte saab.

Esimene pool päeva kulus politseis asjaajamistele ja poest erinevate kruvide hankimisele. Aga kui hakkasime esimest lampi lakke panema, siis selgus, et kruvi ei läinud tüübli sisse rohkem kui poolest saadik. See oli sellepärast, et tüübel oli poole lühem kui kruvi. Vahi kuradit! Läksin tõin poest uued kruvid.

Siis hakkasime juhtmeid ühendama. Mul oli kasutada uus mänguasi - indikaatorkruvikeeraja. See pidi hakkama seest hõõguma, kui juhtme sees on vool olemas.
Muidugi oli vaja proovida, kas see töötab. Etsiis lülitasin voolu sisse ja läksin torkisin kruvikeerajaga faasi juhet. Järsku kruvikeeraja libises ja läks vastu teist juhet. Seepeale käis ilge litakas ja sädemeid lendas ja siis oli kõik pime.

Eelmine kord, kui selline asi juhtus, siis ma sain korteri elektrikilbist kaitsme tagasi sisse lükata. Seekord see paraku ei töötand ja kõik oli pime edasi. Niisiis tekkis idee helistada majahaldajale ja küsida, mida kuradit nüüd teha. Paraku vajalik telefoninumber oli mailis ja internet oli muidugi läinud koos elektriga. Ükski ümbruskonna wireless kah sisse ei lasknud ja niisiis sõitsin väiketuukri poole (ta ise oli parajasti laeva peal), et kasutada tema internetti.

Väiketuukri juures läks kõik hästi, sinnamaani kui üritasin suure toa laetuld põlema panna. Selle peale järsku käis litakas ja siis oli kõik pime.
Ja tuuker seisis keset tuba ja ütles NO MIDA PERSET?!?

Asi lahenes lõpuks niimoodi, et väiketuukri pool sain korteri elektrikilbist voolu tagasi lülitada ja endale kutsusin valveelektriku, kes tuli kohale, tegi koridoris ühe elektrikilbi lahti, lükkas kaitsme tagasi sisse ja kasseeris minu käest 600 krooni. Ma nüüd lähen hangin endale kah selle kolmnurkvõtme, millega need koridori kilbid lahti käivad. Muidu läheb kole kalliks see värk.