Nv ja bigwayd
Reedel tegime Kuusikul 3 tõusu - Sepandi 300, mis läks täiega kerse, ja 2 hüpet Triinuga, mis olid OK. Ja ka õpilased õnnestus kenasti õige koha peale visata, kuigi piloodid üritasid asja võimalikult raskeks teha:)
Tibu oli jällegi oma ülesannete kõrgusel ja minumeelest mul õnnestus teha üks ilus 180-kraadine carving turn, mis lõppes hea pika svuubiga:) Keegi asjatundja võiks nüüd vahepeal mu maandumisi vaadata ja öelda, mida saaks paremini teha.
Niisiis,
Baasile järgi daivides tuleb piisaval kaugusel pidurdama hakata - nimelt pidurdus ei toimi silmapilkselt, vaid võtab natuke aega. Kui oled pidurdusega hiljaks jäänud (paha muna!), siis ära daivi põmaki kujundist läbi (eriti paha muna!), vaid keera ikka kõrvale.
Lähene baasile oma sektorist. Leia oma sektor juba kaugelt üles, ära tiiruta baasi lähedal ümber baasi, niimoodi takistad teiste daiverite lähenemist ja tekivad kokkupõrked. Lähene ettevaatlikult, enne dokkamist võta kõrgus paika ja pidurda hoog kinni. Kindlasti mitte ei tohiks lennata baasile hooga sisse.
Baas on kujundi juures üks väga oluline tükk. Baas peab hoidma headingut ja kukkumiskiirust. Baas ei keera headingut daiverite järgi (daiverite ülesanne on leida oma sektor ja sealt läheneda!) ja baas kindlasti mitte ei pane kassi, et daiverid kiiremini järgi jõuaksid, ja baas üldse ei reguleeri oma kiirust daiverite järgi, vaid alati daiverite ülesanne on reguleerida oma kiirust baasi järgi.
Kui daiver dokkab baasi, siis ta saab baasi osaks - s.t. ta peab võtma baasi kukkumiskiiruse ja kindlasti lendama koos baasiga, mitte rippuma baasi küljes. Gripi võtmisega ei ole töö kindlasti mitte tehtud!
Kui bigway-üritus on läinud kerse (mõned hüppajad baasist allapoole kukkunud ja mõned ülespoole jäänud näiteks), siis võib break-offiga probleeme tekkida, sest erinevatel kõrgustel olevad tüübid võivad träkkida samas suunas ja kõiki neid pole lihtne märgata. Kui on alust arvata, et asi kerse läheb, arvestage seda break-off kõrguse määramisel.
Tibu oli jällegi oma ülesannete kõrgusel ja minumeelest mul õnnestus teha üks ilus 180-kraadine carving turn, mis lõppes hea pika svuubiga:) Keegi asjatundja võiks nüüd vahepeal mu maandumisi vaadata ja öelda, mida saaks paremini teha.
Laupäeval mölutasin niisama ja pühapäeval sai siis trennis käidud. Enamuse ajast harjutasime guardi ja pärast sparringus sai selgeks, et eelmisel nädalal õpitud choke`d tõesti töötavad:)
Note to self - järgmine kord võtta kaasa trennisokid, see Reval Spordi maadlussaali põrand on ikka erikuradi kare.
Ja nüüd tuuker tuhnis täna hommikul sahtlipõhjast välja selle meigivärginduse, millega suuremaid sinikaid peidetakse:)
Reedese kersseläinud 7-way mälestuseks panen siia once again kirja mõned põhipunktid, millega peaks bigwayde lendamisel arvestama, et kõik hüppajad kenasti ellu jääks ja lisaks veel kujundist kah miskit välja tuleks.
Niisiis,
Baasile järgi daivides tuleb piisaval kaugusel pidurdama hakata - nimelt pidurdus ei toimi silmapilkselt, vaid võtab natuke aega. Kui oled pidurdusega hiljaks jäänud (paha muna!), siis ära daivi põmaki kujundist läbi (eriti paha muna!), vaid keera ikka kõrvale.
Lähene baasile oma sektorist. Leia oma sektor juba kaugelt üles, ära tiiruta baasi lähedal ümber baasi, niimoodi takistad teiste daiverite lähenemist ja tekivad kokkupõrked. Lähene ettevaatlikult, enne dokkamist võta kõrgus paika ja pidurda hoog kinni. Kindlasti mitte ei tohiks lennata baasile hooga sisse.
Baas on kujundi juures üks väga oluline tükk. Baas peab hoidma headingut ja kukkumiskiirust. Baas ei keera headingut daiverite järgi (daiverite ülesanne on leida oma sektor ja sealt läheneda!) ja baas kindlasti mitte ei pane kassi, et daiverid kiiremini järgi jõuaksid, ja baas üldse ei reguleeri oma kiirust daiverite järgi, vaid alati daiverite ülesanne on reguleerida oma kiirust baasi järgi.
Kui daiver dokkab baasi, siis ta saab baasi osaks - s.t. ta peab võtma baasi kukkumiskiiruse ja kindlasti lendama koos baasiga, mitte rippuma baasi küljes. Gripi võtmisega ei ole töö kindlasti mitte tehtud!
Kui bigway-üritus on läinud kerse (mõned hüppajad baasist allapoole kukkunud ja mõned ülespoole jäänud näiteks), siis võib break-offiga probleeme tekkida, sest erinevatel kõrgustel olevad tüübid võivad träkkida samas suunas ja kõiki neid pole lihtne märgata. Kui on alust arvata, et asi kerse läheb, arvestage seda break-off kõrguse määramisel.
<< Home